[ad_1]

برخی از ناظران ژاپنی این کار را تلاش دولت چین برای ایجاد یک چارچوب قانونی در داخل و خارج از کشور برای افزایش اختیارات گارد ساحلی برای تبلیغ ادعاهای غیرقانونی در شمال می دانند. سوترا در دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی ، زمینه را برای اقدامات بعدی هموار می کند.

نظم بین المللی را بشکنید

بسیاری از اعضای حزب حاکم لیبرال دموکرات (LDP) در ژاپن که نگران گسترش نفوذ چین در دریا هستند ، دارای صدای قوی و مصمم به اعمال قوانین جدید برای مقابله با تهدید پکن هستند.

ژاپن در حال تدوین استراتژی برخورد با قانون گمرک چین است - 1

کشتی های چینی با منظره دریا. (عکس: ژاپن به جلو)

قانون گمرک چین اختیارات جدیدی از جمله حق استفاده از زور را به گارد ساحلی (CCG) می دهد. علاوه بر این ، CCG حق پیگیری یا نظارت بر کشتی های خارجی را دارد که مشکوک به فعالیت هایی هستند که به عقیده چین نقض قوانین این کشور است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که با دامنه کاربرد در دریاهای شرق و شرق چین ، این قانون می تواند نظم بین المللی را نقض کند.

لازم به ذکر است که چین قانون جدیدی را درباره آبهایی که به طور یکجانبه ادعا می کند در دست اجرا دارد. چین با ادعای حاکمیت بر بیشتر دریای چین جنوبی ادعای 9 خط تیره کرده است. با این حال ، این درخواست توسط دادگاه داوری بین المللی در سال 2016 به دلیل نقض آن در کنوانسیون 1982 سازمان ملل در مورد قانون دریا رد شد. با این حال ، پکن همچنین ادعا می کند که جزایر دیائویو / سنکاکو با ژاپن به عنوان قلمرو خود اختلاف دارند و دارای حق انجام فعالیتهای اجرای قانون در آنجا

به ویژه ، قانون جدید پیش بینی می کند که در صورت دریافت دستور از کمیسیون نظامی مرکزی چین (CMC) ، CCG “وظیفه دارد عملیات جنگی پدافندی انجام دهد …به گفته تحلیلگران ، این نشان می دهد که پکن در تلاش است تا نیروهای دریایی را به “ناوگان دوم” وارد کند. پیش از این ، در سال 2020 ، چین هماهنگی بین گارد ساحلی و ارتش را تقویت کرد ، به دو کشور اجازه می دهد تا در صورت جنگ وجود دارد

ناظران تخمین زدند که کمیته دائمی شورای ملی چین قانون گمرک را در 22 ژانویه تصویب کرد ، اندکی پس از روی کار آمدن جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده برای محدود کردن توانایی های دولت بایدن. برخی از مردم پیش بینی می کنند که پس از قانون گمرک ، چین ممکن است قوانین دیگری را برای تحقق جاه طلبی های دریایی خود تصویب کند.

ژاپن برای مقابله با قانون گمرک چین استراتژی تدوین می کند - 2

گارد ساحلی ژاپن کشتی ساحلی چین را از نزدیک تحت نظر دارد. (منبع: Kyodo)

استراتژی مقابله ژاپنی

ژاپن نگران است كه قانون جدید چین قایق های ماهیگیری و قایق های گشتی خود را كه در آبهای نزدیك مجمع الجزایر مورد مناقشه سنكاكو (به گفته ژاپن آن را صدا می كنند) / دیائو (به گفته چینی ها) به دریای شرق چین هدایت كند. شورای امنیت ملی ژاپن (شورای امنیت ملی) در تاریخ 29 ژانویه جلسه ای تشکیل داد و در مورد چگونگی تحکیم موقعیت دفاعی توکیو در منطقه اطراف جزایر سنکاکو بحث و گفتگو کرد.

ژاپن اخیراً درباره فعالیتهای نظامی چین در منطقه هشدار داده است. طبق قانون فعلی کشور ، پاسخ موثر می تواند دشوار باشد ، زیرا وضعیت فعلی فقط به عنوان “حادثه ای در منطقه خاکستری” تعریف می شود – یعنی. اقدام تهدیدآمیز تخلف. حاکمیت ژاپن ، نه حمله سازمان یافته و از پیش برنامه ریزی شده توسط ملت دیگر.

حزب حاکم لیبرال دموکرات (LDP) صدایی رو به رشد در حمایت از قانون جدید برای پر کردن شکاف ها در سیستم حقوقی ژاپن و پاسخ به تهدیدهای چین دارد.

در سال 2020 ، گارد ساحلی ژاپن کشف کرد که گارد ساحلی چین در مجموع 333 روز به آبهای سنکاکو / دیائویو وارد شده است که رقمی بی سابقه است. با افزایش فعالیت های دریایی چین ، گارد ساحلی ژاپن (JCG) مجبور به ایجاد یک سیستم کنترل برای هشدار و نظارت بر این کشتی ها شده است.

JCG مسئول حفاظت از آبهای ژاپن است. اما گاهی اوقات به دلیل اندازه و مدرن بودن نیروهای ساحلی چین تحت فشار زیادی قرار می گیرند. در صورتی که JCG نتواند از پس شرایط برآید ، دولت ژاپن ممکن است نیروهای دفاع شخصی (SDF) را برای کمک بفرستد. با این حال بررسی و تصویب این تصمیم زمان بر است. این امر در صورت تشدید درگیری ، یک کاستی بزرگ برای گارد ساحلی ژاپن (JCG) ایجاد می کند.

ژاپن استراتژی را برای مقابله با قانون دریایی چین تدوین می کند - 3

کشتی گارد ساحلی چین در بندر مانیل در 14 ژانویه 2020 (تصویر: گتی ایماژ)

بسیاری از اعضای LDP در حال حاضر “قانون امنیت مرزی” را به امید حذف تاخیر با اجازه دادن به SDF برای پشتیبانی از گارد ساحلی ژاپن (JCG) و پلیس در موارد اضطراری پیشنهاد می کنند. قانون جدید به SDF این امکان را می دهد تا در شرایط صلح ، حتی بدون درخواست دولت ، در عملیات امنیتی دریایی شرکت کند و نظم عمومی را تأمین کند. با این حال ، طبق برخی منابع در دولت ژاپن ، وزارت زمین ، زیرساخت ، حمل و نقل و جهانگردی ژاپن ، آژانس نظارت بر JCG ، به این پیشنهاد اعتراض کرد.

نوبو کیشی ، وزیر دفاع ژاپن ، هنگام بحث در مورد پاسخ های ژاپن به قانون گمرک چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ 29 ژانویه ، گفت: “من می خواهم اطمینان حاصل کنم که نظرات LDP و ذینفعان مختلف هماهنگ است تا بتوانیم موقعیت مناسبی را اتخاذ کنیم.

[ad_2]