[ad_1]

در 22 ژانویه ، کمیته دائمی شورای ملی چین قانونی را تصویب کرد که در صورت انجام فعالیت های کشتی های خارجی که پکن آن را غیرقانونی می داند ، دریاهای این کشور از سلاح استفاده کنند. به ویژه ، قانون گمرک به گارد ساحلی چین اجازه می دهد تا از انواع سلاح ها ، از جمله سلاح های سبک ، سلاح های شلیک شده از کشتی ها یا از هوا استفاده کند.

این اقدام چین در چارچوب آقای جو بایدن است که اخیراً به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده روی کار آمد. رسانه های بین المللی گفتند که تصمیم چین برای انتشار قانون گمرک می تواند آبهای مورد مناقشه در اطراف کشور را “هرج و مرج” تر و همچنین خطر محاسبات غلط در آب ها را “آشفته تر” کند.

برای توضیح بیشتر در مورد این موضوع ، اخبار VTC مصاحبه و به اشتراک گذاشته شده توسط متخصص Hoang Viet – محقق در دریای شرقی (دانشگاه حقوقی هوشی مین).

چین قانون گمرک را برای اندازه گیری پاسخ دولت بایدن آغاز کرده است - 1

کشتی چینی با منظره دریا. (عکس: JCG)

– کمیته دائمی چین قانون گمرک را در 22 ژانویه تصویب کرده است. پس چرا چین این قانون را در اوایل سال 2021 ، در متن آقای بایدن ، که اخیراً به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده افتتاح شد ، آقا تصویب کرد؟

چین از اواخر سال 2020 در حال رایزنی درباره این لایحه است ، اما تا همین اواخر ، یعنی. در 22 ژانویه ، رئیس جمهور چین شی جین پینگ قانون گمرک این کشور را رسماً اعلام کرد. این قانون از اول فوریه لازم الاجرا می شود.

3 دلیل اصلی برای اعلام قانون در آن زمان در چین وجود دارد:

بیشتر نامه هاچین در استفاده از فرصت ها بسیار ماهر است. این حرکت به وضوح این را نشان می دهد. اگر دونالد ترامپ هنوز رئیس جمهور ایالات متحده بود ، چین جرات انتشار این قانون را نداشت. از 20 ژانویه (روزی که بایدن به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده روی کار آمد) ، پکن جرات “عصبانی کردن” آقای ترامپ ، اظهارات یا واکنش شدید در واقعیت را نداشت.

آقای ترامپ رئیس جمهوری با شخصیتی قوی ، آماده انجام کارهایی است که هیچ کس به آنها فکر نمی کند. بنابراین ، چین نیز به دقت محاسبه کرده است ، زیرا اگر قانون گمرک را در دوره آقای ترامپ منتشر کند ، پکن مجازات شدیدی دریافت می کند. بنابراین چین با استفاده از لحظه عزیمت آقای ترامپ برای ابلاغ قانون گمرک از این کار اجتناب می کند.

دوشنبه ، تصمیم برای تصویب قانون گمرک نیز حرکتی است که چین می خواهد کشورهای دیگر در دریای چین جنوبی ، از جمله ایالات متحده را متوقف کند. در اکتبر سال 2020 ، وزیر امور خارجه چین وانگ یی از پنج کشور آسه آن بازدید کرد. در اوایل ژانویه امسال ، وی همچنین از 4 کشور آسه آن بدون ویتنام بازدید کرد. این نشان می دهد که پکن می خواهد کشورهای دیگر را باز دارد ، چین می تواند ابتدا با اقدامی قوی مانند تصمیم اخیر در مورد ابلاغ قانون گمرک ، اقدام کند.

سهشنبه، از طریق انتشار قانون گمرک ، پکن می خواهد سیاست جو بایدن ، رئیس جمهور جدید ایالات متحده در مورد دریای چین جنوبی و همچنین سیاست خارجی خود در قبال چین را مطالعه کند. کشور پکن همچنین می خواهد توپ را برای بررسی واکنش دولت بایدن که می خواهد به تعویق بیاندازد ، نه دو کشور به تنش زمان ترامپ ، زمین بیندازد.

“قانون گمرک چین که به تازگی اعلام شده چگونه تأثیر می گذارد بر وضعیت منطقه ، آقا؟”

بسیاری از کشورهای دیگر نیز قانون گمرکی مانند چین را دارند. با این حال ، مهمترین مسئله در قانون گمرک به تازگی اعلام شده است ، پکن معتقد است که دریاهای این کشور قدرت استفاده از زور در آبهای زیر حاکمیت ملی را دارند که چین ادعا می کند. مسئله این است که منطقه دریایی تحت حاکمیت ملی چین چیست ، داستان دیگری است.

اگر سایر کشورها بر اساس قانون دریا بنا شده باشند ، دیگر موضوعی برای بحث نیست ، اما چین یک چرخش را انجام داده است ، یک جمله بسیار مبهم درباره خط U شکل ، که 90٪ مساحت دریای چین جنوبی را نشان می دهد . چین همیشه از این ادعا برای ناوگان بسیار بزرگ کشتی های دریایی یا کشتی های جنگی برای برخورد و حمله به کشتی های ماهیگیری U شکل سایر کشورها استفاده کرده است ، حتی اگر این آب ها تحت حاکمیت سایر کشورها باشد.

چین قانون گمرک را برای اندازه گیری پاسخ دولت بایدن آغاز کرده است - 2

hoang-viet.jpg

با ابلاغ قانون گمرک ، چین می خواهد سیاست جو بایدن رئیس جمهور جدید ایالات متحده در موضوع دریای چین جنوبی و همچنین سیاست خارجی واشنگتن با پکن را مطالعه کند.

متخصص هوانگ ویت

در سال 2020 ، یک کشتی ساحلی چینی قایق ماهیگیری یک ماهیگیر ویتنامی را در منطقه هوانگ سا خراب کرد. تفسیر مبهم از حاکمیت ملی در دریا ، که اجازه قوانین بین المللی را نمی دهد و استفاده از شناورهای بزرگ دریایی برای حمله به سایر کشتی های صیادی ، بلندپروازی کشور را بر اساس غیرپایگاه نشان می دهد. .

در آینده ، چین به ارسال کشتی های خود به آب مناطق انحصاری اقتصادی سایر کشورها ادامه خواهد داد ، همانطور که در سال 2020 انجام شد. این مسئله بسیار نگران کننده است. امنیت عالی برای کشورهای مورد مناقشه و با توجه به دریای چین جنوبی.

به محض روی کار آمدن آقای بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده ، چین اقدام جدی انجام داد ، از جمله مجازات 28 مقام دوره ترامپ و تصویب قانون گمرکی که تنش ها را در دریای چین جنوبی افزایش می دهد. از این حرکات چینی چه چیزی دیده می شود؟

چین هرگز از جاه طلبی های خود برای انحصار دریای چین جنوبی ، حتی با زور ، دست نمی کشد ، زیرا پکن هیچ مبنای قانونی برای اثبات ادعاهای غیر منطقی خود ندارد. با توجه به خط U ، در سال 2016 دادگاه داوری داوری (PCA) بی اعتبار بودن ادعا را رأی داد. چین به دلیل جاه طلبی خود برای اشغال دریای چین جنوبی مجبور به استفاده از زور شده و همیشه می خواهد با استفاده از زور راه را به آن دریا گسترش دهد.

چین کشوری است که همیشه می داند چگونه از فرصت ها استفاده کند و ریسک کند. در سال 2020 ، همزمان با تمرکز کشورها برای مقابله با بیماری همه گیر COVID-19 ، چین دست به اقدام متشنج و تهاجمی در دریای جنوب چین می زند. در شرایطی که ایالات متحده نیز دچار آشفتگی سیاسی و انتقال قدرت می شود ، چین آن را فرصتی برای استفاده از اقدامات متشنج و تهاجمی در دریای چین جنوبی می داند.

علاوه بر ترفندهای مداوم توطئه برای تصرف دریای چین جنوبی ، چین نیز با استفاده از زمینه ای که ایالات متحده پس از انتخابات و روند گذار با اختلافات عمیق روبرو است ، به سرعت از این فرصت استفاده می کند. واشنگتن را بزن صدور حکم همزمان برای 28 مقام دوره ترامپ و تصویب قانون گمرک از یک سو ، به وضوح نشان دهنده جاه طلبی پکن برای تصرف دریای چین جنوبی است و چین می خواهد واکنش خود را نسبت به دولت بایدن دلسرد و آزمایش کند.

– از ابتدای سال ، موضوع دریای چین جنوبی با تعدادی از حوادث مرتبط داغ شده است ، از جمله ارسال یادداشت ژاپن به سازمان ملل علیه ادعاهای چین در مورد دریای چین جنوبی ، سازماندهی این انجمن در آلمان. بحث در مورد دریای چین جنوبی ، ایالات متحده به ارسال ناوهای هواپیمابر و قایق های گشتی به دریای شرقی ادامه می دهد … آیا این نشان دهنده سال بسیار شلوغی در دریای چین جنوبی است یا نه ، آقا؟

من کاملاً با این نظر موافقم. معمولاً اوضاع در دریای شرقی در بازه زمانی آوریل تا آوریل که دریا آرام است و فعالیت ماهیگیری در حال توسعه است ، گرم خواهد شد. با این حال ، در سال 2021 ، از ابتدای سال ، یک سری حوادث مربوط به دریای چین جنوبی اتفاق افتاده است.

در 19 ژانویه ، ژاپن در اعتراض به ادعاهای ادعاهای چین در مورد دریای چین جنوبی یادداشتی را به سازمان ملل ارسال کرد. ژاپن اولین کشور خارج از دریای چین جنوبی است که یادداشتی را در مورد این موضوع ارسال می کند. کارشناسان می گویند ژاپن این نظر را ابراز کرده است زیرا همچنین نگران آزار و اذیت چین است و حاکمیت توکیو را بر جزایر سنکاکو در دریای شرق چین (تهدید به نام دیائویو) تهدید می کند.

اعلامیه قانون گمرکات چین زمینه را برای فعالیتهای این کشور در دریا در آینده فراهم می کند. بنابراین ، می توان پیش بینی کرد که سال 2021 برای وضعیت دریای چین جنوبی بسیار استرس زا خواهد بود.

به ویژه ، چین از این فرصت استفاده می کند و در دریای چین جنوبی دست به اقدامات نافرمانی می زند. به طور خاص ، هنگامی که جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده روی کار آمد ، باید بر روی امور داخلی کشور ، پس از ترامپیسم و ​​مبارزه با بیماری همه گیر COVID-19 تمرکز می کرد. چین معتقد است که این فرصتی برای اقدام است.

در آینده ، چین به توسعه ناوگان خود در دریای چین جنوبی ادامه خواهد داد. مناطق اقتصادی انحصاری کشورهایی مانند ویتنام ، فیلیپین ، اندونزی ، مالزی ، ..

این واقعیت که ژاپن ، اولین کشور آسیایی در خارج از آسیای جنوب شرقی است که یادداشتی را به سازمان ملل ارسال کرده است ، همچنین نشان می دهد که سایر کشورها به نبرد قانونی ادامه می دهند ، اتهامات غیر منطقی و همچنین اقدامات نافرمانی چین در دریای چین جنوبی را محکوم می کنند. یادداشت های مخالف ادعاهای چین در دریای چین جنوبی ادامه خواهد یافت ، متوقف نخواهد شد.

چین قانون گمرک را برای اندازه گیری پاسخ دولت بایدن آغاز کرده است - 3

ناو هواپیمابر آمریکایی تئودور روزولت 23 ژانویه وارد دریای چین جنوبی شد. (عکس: نیروی دریایی ایالات متحده)

– آقای بایدن پس از پر كردن كابینه خود ، چگونه در برابر تجاوزات چین در دریای چین جنوبی عمل خواهد كرد؟

اولین، می بینیم که واکنش دولت بایدن چندان قوی نبود. دقیقاً در مراسم تحلیف آقای بایدن در 20 ژانویه ، نماینده تایوان برای اولین بار از سال 1979 دعوت شد. این نشانه آن است که دولت بایدن نیز در سیاست خارجی بعدی خود نسبت به چین بسیار قاطع است.

دوشنبه ، پس از ابلاغ قانون گمرک توسط چین ، دولت بایدن بلافاصله گروهی از ناوهای هواپیمابر ، تئودور روزولت ، را برای انجام عملیات آزادی دریایی ، ایجاد مشارکتی برای ارتقا security امنیت دریایی و بسیاری از فعالیت ها به دریای جنوبی چین فرستاد. این واکنش واشنگتن به تصمیم پکن برای ابلاغ قانون گمرک تلقی می شود.

سهشنبه، رئیس جمهور جو بایدن دیپلمات کهنه کار کورت کمپبل را به عنوان مقام ارشد خود در سیاست آسیا و اقیانوسیه از جمله روابط با چین انتخاب کرده است. کورت کمبل یک دیپلمات استراتژیک از زمان رئیس جمهور باراک اوباما است. آقای کورت کمبل از سیاست سخت دونالد ترامپ در قبال چین حمایت کرد. با این حال ، رویکرد بایدن در مورد چین متفاوت از رویکرد دولت ترامپ خواهد بود.

این سه مورد نشان می دهد که دولت بایدن در آینده نزدیک واکنش جدی به چین خواهد داشت.

– وضعیت دریای شرقی را در آینده چگونه پیش بینی می کنید؟

وضعیت در دریای چین جنوبی در زمان آینده بسیار متشنج خواهد بود. با این حال ، احتمال رویارویی نظامی هنوز در راه نیست ، کشورها هنوز مجبورند یکدیگر را مهار کنند. بنابراین نبرد برای تنش قانونی شدت خواهد گرفت. علاوه بر این ، ایالات متحده و چین می توانند تمرینات نظامی خود را افزایش دهند ، قدرت نظامی خود را در دریای چین جنوبی نشان دهند ، اگرچه هیچ کشوری نمی خواهد وارد درگیری نظامی شود.

“در این زمینه ، ویتنام برای استفاده از فرصت ها و استفاده از فرصت های محافظت از حاکمیت دریای سرزمینی در دریای چین جنوبی ، چه کاری باید انجام دهد ، آقا؟”

ویتنام همچنین در سالهای اخیر پیشرفت مناسبی داشته است. آنچه شما باید انجام دهید حفظ موفقیت و تعادل مهارت آمیز در روابط چین و ایالات متحده است. ویتنام باید در شرایط بدترین حالت ، دفاعیات خود از جمله گارد ساحلی و نیروی دریایی را بهبود بخشد.

دفاع ما دفاع شخصی است و ویتنام فقط وقتی خطری وجود دارد دفاع می کند. ما همچنین باید تحولات را کنترل کرده و دیپلماسی چند جانبه ، بین المللی سازی و به ویژه نقش آسه آن را در حل اختلافات در دریای چین جنوبی تقویت کنیم.

ممنون آقا!

[ad_2]