[ad_1]

“گارد ساحلی چین آژانس اجرای قانون است. تدوین قانون گمرک یک فعالیت قانونی داخلی در چین است.” سفارت چین در فیلیپین عصر یکم فوریه در پستی در فیس بوک نوشت.

آژانس دیپلماتیک گفت نه تنها چین بلکه بسیاری از کشورها نیز قوانین مشابهی را تصویب کرده اند.

“قانون گمرک فیلیپین در سال 2009 ، نیروهای گمرک فیلیپین را به عنوان یک نیروی مسلح با لباس نظامی تأسیس کرد. هیچ یک از این قوانین تهدید جنگ محسوب نمی شود.” بیانیه ای زیر خط

با مخالفت شدید فیلیپین با قوانین گمرکی ، چین تلاش کرد تا آرام شود - 1

کشتی دریایی چینی. (عکس: China Daily)

این بیانیه به عنوان آخرین تلاش پکن برای کاهش تنش با همسایه جنوب شرقی آسیا پس از ابراز نگرانی مانیل از قانون جدید گمرکی چین تلقی می شود.

هفته گذشته ، تئودورو لوسین ، وزیر امور خارجه فیلیپین در اعتراض به قانون جدید دریایی چین یادداشت دیپلماتیک را تحویل داد.

“اگرچه تصویب یک قانون یک قانون ملی است ، اما تصویب این قانون – با توجه به منطقه مورد نظر یا دریای چین جنوبی در این زمینه – تهدیدی برای جنگ برای هر کشوری است که چنین نیست. دنبال کنید.”، دیپلمات عالی فیلیپینی را تأیید کرد.

اخیراً ، فرانسیس تولنتینو ، سناتور فیلیپین گفته بود که وزارت خارجه این کشور باید احضار سفیر چین در فیلیپین را برای ابراز مخالفت با قانون جدید پکن در نظر بگیرد.

قانون گمرک در 22 ژانویه توسط چین تصویب شد و از اول فوریه لازم الاجرا شد. این قانون به ناوگان دریایی چین اجازه می دهد “در صورت نقض” حاکمیت ملی ، حاکمیت و صلاحیت چین “کلیه اقدامات لازم از جمله استفاده از سلاح علیه کشتی ها و قایق های خارجی را انجام دهد.”

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: قانون گمرک برای روشن شدن نقش و اختیارات نیروهای دریایی چین وضع شد و تأکید کرد که سیاست دریایی این کشور بدون تغییر است.

با این حال ، از لحظه تهیه پیش نویس تا لازم الاجرا شدن رسمی ، قانون گمرک چین با موج اعتراض بسیاری از کشورهای جهان روبرو شده است. ناظران می ترسند که چین اقدامات تهاجمی بیشتری را در دریاهای شرق و شرق چین افزایش دهد.

لو Thi Thu Hang سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد قانون دریایی چین پیشنهاد کرد که کشورها هنگام انتشار قوانین دریایی از قوانین و معاهدات بین المللی پیروی کنند.

“در انتشار و استفاده از اسناد حقوقی ملی مربوط به دریا ، دولت ها موظفند از قوانین بین المللی ، معاهدات بین المللی که به آنها امضا کرده اند ، به ویژه کنوانسیون اتحادیه پیروی کنند. قانون دریایی سازمان ملل 1982 (UNCLOS).”خانم هنگ تأکید کرد.

[ad_2]