این پزشک (بدون نام) پس از تشنج ، دشواری در تنفس و بثورات پوستی در بخش مراقبت های ویژه یک بیمارستان دولتی در ایالت Nuevo Leon ، شمال مکزیک بستری شد.

“پزشک 32 ساله تزریق Pfizer COVID-19 پس از بثورات ، تشنج ، ضعف عضلانی و تنگی نفس طی نیم ساعت پس از تزریق تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت.”وزارت بهداشت امروز مکزیک گفت 2/1.

پزشک مکزیکی پس از تزریق واکسن Pfizer-1 وارد بخش مراقبت های ویژه شد

(کار: رویترز)

واکنش ها در حالی اتفاق می افتد که پزشک پس از واکسیناسیون ، با تشخیص مقدماتی انسفالومیلیت (انسفالومیلیت) در ناحیه مشاهده باقی می ماند. علت واکنش ها در حال بررسی است.

“پزشک توسط متخصصان تحت کنترل و معالجه قرار می گیرد تا ورم مغزی را کاهش دهد. درمان فشرده بر اساس استروئیدها و ضد تشنج برای کاهش خطر عوارض جانبی” وزارت بهداشت مکزیک گفت.

همچنین تصور می شود این بیمار سابقه آلرژی به سایر داروها را دارد.

علاوه بر این ، وزارت بهداشت مکزیک اظهار داشت که با توجه به اطلاعات علمی موجود در مورد واکسن های Pfizer و BioNTech ، “هیچ کس قبلاً از زمان مصرف این واکسن به آنسفالیت مبتلا نشده است.”

Pfizer و BioNTech به درخواست های مربوط به نظر پاسخ ندادند.

بیش از 126،500 نفر در مکزیک بر اثر COVID-19 جان خود را از دست داده اند. این کشور توزیع اولین دسته واکسن COVID-19 را برای کارمندان بهداشت از 24 دسامبر آغاز کرد.