[ad_1]

SCMP همچنین مقاله ای طولانی درباره دستاوردهای ویتنام در گذشته درست قبل از سیزدهمین کنگره حزب کمونیست ویتنام منتشر کرد.

“کنگره سیزدهم حزب کمونیست ویتنام ، که در 25 ژانویه افتتاح شد ، مناصب بعدی رهبری را انتخاب و اهداف اقتصادی ویتنام را اعلام می کند. این در زمینه همه گیری COVID اتفاق می افتد. 19 ، این رویداد 5 ساله به لطف مبارزه ضد اپیدمی موثر و رشد اقتصادی قوی در سالهای اخیر ، به نظر بسیاری از افراد نقطه عطفی برای ویتنام است. “ SCMP نظر در مقاله.

طبق یک روزنامه هنگ کنگی در هانوی ، 1587 نماینده در یک مراسم مهم یک هفته ای شرکت کردند.

“با حاکمیت اقتصادی موثر ، و همچنین پیشرفت در کنترل همه گیر COVID-19 ، ویتنام به یکی از معدود کشورهای جهان با رشد اقتصادی مثبت در سال 2020 تبدیل شده است. این گواهی است که برخی دانشمندان معتقدند ویتنام باید یک رسانه محسوب شود زور “، SCMP اظهار نظر.

SCMP به نقل از اروین دری ، اقتصاددان بانک توسعه سنگاپور ، گفت که ویتنام “زمان خود است” زمانی که اصول اقتصادی آن قوی باشد و سیاست های خوبی برای اطمینان از چشم اندازهای بلند مدت تدوین شود.

روزنامه هنگ کنگ از کنگره حزب XIII گزارش می دهد: ویتنام آماده درخشش است - 1

SCMP کل صفحه اول وب سایت Asia This Week (1 / 24-30 پوند) را به پرچم ویتنام اختصاص داده است. (عکس: فام بن ، دیپلمات فیس بوک)

“از نظر اندازه اقتصادی ، انتظار می رود ویتنام در دهه های آینده در میان تعدادی از اقتصادهای نسبتاً پیشرفته منطقه قرار داشته باشد.” این کارشناس تحلیل می کند.

وی توضیح داد که این موفقیت به دلیل مناطق کاملاً تلفیقی صنعتی ، موقعیت استراتژیک کشور در زنجیره تأمین منطقه ای ، مشوق های مالیاتی جذاب ، مالیات پایین شرکت ها و رقابت پویا است.

در ژانویه 2021 ، واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست ، یک سازمان متخصص در تجزیه و تحلیل وضعیت اقتصادی ، اعلام کرد که ویتنام از چین و هند پیشی گرفته است تا به یک مقصد جذاب برای سرمایه گذاری مستقیم در آسیا تبدیل شود و به عنوان یک مرکز جدید برای تولید ارزان در زنجیره تأمین در منطقه.

مطابق با SCMP ، رشد چشمگیر اقتصادی ویتنام نشانه این است که ویتنام ممکن است در چند دهه آینده به یک قدرت متوسط ​​تبدیل شود.

لی ، لیانگ فوک ، متخصص موسسه تحقیقات جنوب شرقی آسیا در سنگاپور (ISEAS) ، با ذکر مثالی از اجلاس سران آمریكا و سه گانه در سال 2019 در هانوی ، معتقد است كه این اثبات نقش آفرینی ویتنام است. نقش مهمی در روابط بین الملل.

“این نشانه های مشخصی است که ویتنام در تلاش است تا نقش متناسب با توانایی و رشد خود را بازی کند.” آقای لویی اظهار نظر کرد.

لویی معتقد است که رشد 2-3 درصدی ویتنام در سال 2020 در مقایسه با رشد منفی در بسیاری از کشورهای دیگر ، پیشرفت بسیار مثبتی است. به گفته این کارشناس ، موفقیت اخیر در برابر این همه گیری همچنین ویتنام را ترغیب می کند تا نرخ رشد خود را بازیابد.

پیش بینی می شود اقتصاد ویتنام در سال 2021 بیش از 6 درصد رشد کند SCMP ، این یک مرحله توسعه است که می تواند به تثبیت موقعیت ویتنام به عنوان “ستاره در حال ظهور” آسیا کمک کند.

SCMP وی همچنین به مقاله ای از آقای Huynh Tam Sang استاد روابط بین الملل دانشگاه علوم اجتماعی و علوم انسانی دانشگاه ملی هوشی مین استناد می کند که می گوید زمان آن رسیده است که موقعیت ویتنام را در قدرت های جهانی ارزیابی مجدد کنیم.

در همین حال ، لین نگوین ، کارشناس سازمان مشاوره کنترل ریسک ، گفت که کنگره این حزب فرصتی برای دیدن تغییرات در سیاست تعیین کننده استراتژی توسعه اقتصادی ویتنام برای پنج سال آینده است.

ایوان وی اسمال ، محقق برنامه تحقیقاتی ویتنام در ISEAS ، معتقد است با شروع بهبود صنعت گردشگری از بیماری همه گیر ، رشد ویتنام ادامه خواهد یافت. در کنار این ، صادرات کالاهای تولیدی و همچنین محصولات کشاورزی ، از جمله تلفن های هوشمند ، چیپس ، الکترونیک ، منسوجات ، کفش ، قهوه و برنج … نیز احتمالاً افزایش خواهد یافت.

به گفته این کارشناس ، ویتنام از مزایای شرکت های خارجی برخوردار است و قصد دارد به دلیل جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین به منظور ایجاد تنوع در زنجیره تأمین و جلوگیری از سرمایه گذاری در چین ، امکانات تولیدی خود را جابجا کند.

مالکی خاطرنشان می کند که برخی از توافق نامه های تجارت آزاد که اخیراً امضا شده است ، مانند توافق نامه تجارت آزاد اتحادیه اروپا و ویتنام و مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) ، فرصت های بیشتری ایجاد خواهد کرد. مجلس برای کشور

بیل هیتون ، کارشناس ارشد موسسه سلطنتی مطالعات بین الملل انگلیس ، گفت که شرکت های بزرگ محلی مانند Vingroup منبع مهم دیگری برای رشد ویتنام هستند.

“Vingroup به عنوان نسخه ای از هیوندای یا سامسونگ در ویتنام دیده می شود. این گروه با هدف تسلط بر بازار داخلی و صادرات آن در سراسر جهان انجام می شود. علاوه بر املاک و مستغلات ، این گروه در بازار گسترش می یابد. سوپر مارکت ها ، مدارس ، بهداشت و درمان حتی تولید اتومبیل و تلفن های هوشمند “، آقای هیتون به اشتراک گذاشت.

[ad_2]