ریچارد ابولافیا ، تحلیلگر هواپیمایی در Teal Group ، گفت که این سقوط به دلیل خطای طراحی روی مدل نبوده است. “تقریبا 30 سال است که پرواز می کند ، بنابراین به نظر نمی رسد که یک اشتباه سازنده باشد. هزاران هواپیمای از این دست ساخته شده بیش از 20 سال پیش وجود دارد ، بنابراین اگر مشکلی در این هواپیما پیدا شود ، قابل شناسایی است.

کارشناس: هواپیمای اندونزیایی به دلیل خطاهای طراحی احتمال سقوط کمتری دارد - 1

نیروهای اندونزی پس از قطع ارتباط هواپیمای سریوویایا ایر در 9 ژانویه در فرودگاه بین المللی سوکارنو-هتا. (تصویر: ویلی کورنیاوان / رویترز)

اگرچه این هواپیما 26 سال است که سقوط کرده و بیش از متوسط ​​سن پرواز بسیاری از هواپیماها است ، اما استفاده از چنین هواپیمای طولانی مدت غیرمعمول نیست ، به گفته این کارشناس. “اگر هواپیما همچنان مطابق رویه های تعیین شده توسط مقامات محلی نگهداری شود ، كاملاً ایمن خواهد بود.” او گفت.

در تاریخ 9 ژانویه ، هواپیمایی اندونزیایی Sriwijaya Air Boeing 737-500 ، با شماره SJ182 ، پس از پرواز ناپدید شد و بعدا تایید شد که به دریا سقوط کرده است. طبق وب سایت ردیابی پرواز FlightRadar24 ، هواپیما در کمتر از یک دقیقه بیش از 3000 متر ارتفاع از دست داد. به گفته یک شاهد ، به گفته یک شاهد ، دیدن چیزی مانند رعد و برق به اقیانوس برخورد کرده و منفجر می شود. بی بی سی

رسانه های اندونزی گزارش دادند که قطعات هواپیما پیدا شده است.

آقای Soerjanto Tjahjono ، رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل ملی اندونزی ، تأیید کرد که 62 مسافر و خدمه از جمله نوزادان در این هواپیما بودند.

هواپیمای سقوط کرده بوئینگ 737-500 26 سال زمان پرواز داشت ، بخشی از مجموعه 737 هواپیمایی بود که در سال 1999 به تولید خود پایان داد. علت سقوط هنوز در دست بررسی است.

اخیراً بوئینگ مشکلات بسیار دشواری داشته است. در اکتبر 2018 و مارس 2019 ، دو هواپیمای بوئینگ 737 مکس سقوط کرد که منجر به کشته شدن 364 نفر شد. در حالی که مقامات و بوئینگ به دنبال رفع نقص طراحی آن هستند پرواز هواپیماهای 737 Max در سراسر جهان ممنوع است. در پایان سال 2020 ، پس از تحقیقات فشرده ، 737 مکس اجازه پرواز دوباره داشت.

هفته گذشته ، بوئینگ در رابطه با رسوایی 737 Max با پرداخت 2.5 میلیارد دلار جریمه موافقت کرد.