[ad_1]

در تاریخ 9 ژانویه ، یک بوئینگ 737-500 حامل 62 نفر از هواپیمایی Sriwijaya Air دقایقی پس از پرواز از پایتخت به آبهای نزدیک جاکارتا سقوط کرد. هواپیمای Sriwijaya Air SJ 182 در حالی که از جاکارتا به پونتیاناک سفر می کرد در نقطه ای 11 مایلی از فرودگاه بین المللی سوکارنو-هتا جاکارتا ، در ارتفاع 3300 متری ارتباط خود را از دست داد.

پیش از سقوط بوئینگ 737-500 ، اندونزی شاهد سقوط هواپیمای فاجعه بار دیگری بود که منجر به کشته شدن صدها نفر شد. قابل ذکر است که سقوط بوئینگ 737 مکس باعث سقوط این شرکت هواپیمایی در سال 2018 شده است.

سقوط بوئینگ 737 MAX 8

در تاریخ 29 اکتبر 2018 ، تنها 189 مسافر و خدمه در اثر سقوط هواپیمای بوئینگ 737 MAX از شرکت Lion Air اندونزی به دریای جاوا ، تنها چند دقیقه پس از پرواز از فرودگاه جاکارتا ، کشته شدند.

بوئینگ 737 دیگر در اندونزی سقوط کرد - 1

لینگ ایر بوئینگ 737 مکس -8. (تصویر: رویترز)

بر اساس یافته های تحقیق منتشر شده توسط بازرسان در کمیسیون ملی ایمنی ترافیک اندونزی ، سوunction عملکرد سیستم MCAS 737 MAX عامل اصلی سقوط Lion Air بود.

این کمیته افزود که مشکلات طراحی و مهندسی با سیستم بهبود پرواز 737 MAX (MCAS) عامل اصلی سقوط بود.

پس از فاجعه Lion Air ، هواپیما پس از حادثه ای با هواپیمایی اتیوپی 737 MAX که منجر به کشته شدن 157 نفر شد ، در سراسر جهان ممنوع شد. بررسی های اولیه نشان داده است که هر دو سقوط مربوط به خطای MCAS بوده است که مانع کنترل هواپیما توسط خلبان می شود.

سقوط هواپیمای ایرآسیا

در تاریخ 28 دسامبر 2014 ، یک هواپیمای AirAsia QA8501 به دریا سقوط کرد و همه 162 مسافر و خدمه آن کشته شدند. ایرباس A320-200 طی سفری دو ساعته از سورابایا اندونزی به سنگاپور سقوط کرد.

کمیته ملی ایمنی ترافیک اندونزی گفت که جوشکاری در رایانه کنترل هواپیما ترک خورده است و بارها به خلبان هشدار داد. هنگامی که هشدار چهارم را دریافت کردند ، خلبانان برای شکستن یکی از سیستم های رایانه ای هواپیما ، قطع کننده مدار را بیرون کشیدند و برای راه اندازی مجدد آن ، سیستم را از سیستم معیوب جدا کردند. اما به این ترتیب آنها خلبان اتوماتیک هواپیما را نیز خاموش می کنند.

محققان گفتند: خرابی سکان عامل اصلی سقوط هواپیماست. ضبط کننده اطلاعات پرواز ، زمان تأثیرگذار بر هواپیما را نشان نمی دهد.

در آن زمان ، تیم امداد و نجات در دریای طوفانی در آبهای جاوه مشکلاتی را تجربه می کردند ، اما سرانجام قسمت اصلی هواپیما توسط یک کشتی دریایی سنگاپور در کف دریا قرار گرفت و دو جعبه سیاه بازیابی شد.

بوئینگ 737 دیگر در اندونزی سقوط کرد - 2

بخشی از هواپیمای AirAsia با شماره QZ8501 نجات یافت و برای بارگیری در بندر کومای اندونزی آماده شد.

سقوط بوئینگ 737-400

در تاریخ 1 ژانویه 2007 ، یک هواپیمای بوئینگ 737-400 از هواپیمایی ارزان قیمت آدام ایر اندونزی هنگام پرواز داخلی از سورابایا به منادو در هوای بسیار بد از صفحه رادار ناپدید شد. ده روز بعد ، بخشهایی از هواپیماها در ساحل غربی جزیره سولاوسی پیدا شد. همه 102 مسافر و خدمه کشته شدند.

هواپیمای بوئینگ 737-400 17 ساله در کوههای 700 متری ، 20 کیلومتری شهر Polevali در غرب سولاوسی سقوط کرد. Adam Air یک شرکت هواپیمایی خصوصی اندونزیایی ارزان قیمت مستقر در جاکارتا است که از سال 2003 شروع به کار کرد.

سقوط بوئینگ 737-200

در تاریخ 5 سپتامبر 2005 ، یک هواپیمای بوئینگ 737-200 هواپیمایی ماندالا اندکی پس از پرواز از فرودگاه مدان در یک منطقه مسکونی شلوغ در یک پرواز داخلی سقوط کرد. شناخته شده است که بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی ارزان قیمت ماندالا ، که مسافران را حمل می کرد ، در راه جاکارتا بود. شاهدان می گویند هواپیما اندکی پس از سقوط منفجر شده است.

این حادثه دلخراش منجر به کشته شدن 150 نفر از جمله مسافران ، خدمه و افراد روی زمین شد. این حادثه توجه را به موضوع ایمنی هواپیمایی و هواپیماهای قدیمی هواپیمای اندونزی در آن زمان جلب کرد.

خطوط هوایی ماندالا یک شرکت هواپیمایی داخلی است که در جاکارتا مستقر است و در سال 1969 توسط یک صندوق نظامی اداره شد. این شرکت هواپیمایی دارای 15 هواپیما است که عمدتا بوئینگ 737-200 است و در دهه 70 ساخته شده است.

سقوط هواپیمای نظامی

در 6/6/2020 ، 4 نفر کشته و 5 نفر دیگر زخمی شدند که یک هلیکوپتر نظامی در استان مرکزی جاوه در اندونزی سقوط کرد.

این حادثه در حالی رخ داد که یک بالگرد M-17 در حال پرواز در حال آموزش در منطقه کندال بود. شاهدان می گویند که هواپیما قبل از برخورد به زمین و سپس منفجر شدن سقوط کرده و دود گرفته است. سه سرنشین دقیقاً قبل از برخورد هلی کوپتر به زمین به حوضچه پریدند.

بازرسی مقدماتی قبل از پرواز آموزشی انجام شد. هواپیما در شرایط خوبی است. تحقیقات برای تعیین علت سقوط در حال انجام است.

پیش از این ، در تاریخ 30 ژوئن 2015 ، اندونزی فاجعه بارترین سقوط هواپیمای نظامی در تاریخ این کشور را شاهد بود ، زمانی که C130 Hercules نیروی هوایی اندونزی به یک منطقه مسکونی سقوط کرد و منفجر شد. بعد از پرواز در شهر مدان تمام 122 مسافر این پرواز کشته شدند ، از جمله 39 سرباز و 83 مسافر غیرنظامی ، از جمله خانواده های سربازان.

[ad_2]