[ad_1]

اداره ارتباطات انگلیس (Ofcom) در 4 فوریه مجوز کانال تلویزیونی CGTN انگلیس را لغو کرد.

اندکی پس از اعلامیه Ofcom در 4 فوریه ، وزارت امور خارجه چین به سازمان پخش انگلیس (BBC) متوسل شد و آن را به انتشار “اخبار جعلی” در اخبار Covid-19 در تاریخ 29 / اول متهم کرد.

در بیانیه ای ، وزارت امور خارجه چین از بی بی سی خواست بابت این خبر ، با غلبه بر تأثیرات آن ، عذرخواهی کند و از بی بی سی خواست تا از بدگویی به چین دست بردارد.

در 5 فوریه ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ، وونگ وانگ بان ، گفت كه تنظیم كننده رسانه انگلیس “یك مشكل فنی را سیاسی كرده”

وی مجوز کانال CGTN را لغو کرد ، چین بی بی سی را به گزارش

دفتر مرکزی دوربین های مداربسته در پکن ، که مالک CGTN است. عکس: AP.

آقای یونگ گفت این اقدام تأثیر جدی بر رسانه های چینی داشته و “به طور جدی تبادلات دوجانبه عادی بین دو کشور را مختل کرده است”.

چین به شدت با این تصمیم مخالف است“، طبق گفته آقای یونگ South China Morning Post.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تأیید کرد که CGTN یک آژانس رسانه ای بین المللی است که کاملاً به قوانین انگلیس پایبند است و گزارش های “عینی ، منصفانه ، درست و دقیق” را ارائه می دهد.

طرف انگلیسی از یک سو در مورد آزادی مطبوعات صحبت می کند ، اما از سوی دیگر مانع پخش CGTN می شود. اینها دو معیار و سرکوب آشکار سیاسی است“آقای یونگ گفت.

با توجه به دلایل لغو مجوز CGTN ، Ofcom اظهار داشت که Star China Media Limited ، یک شرکت خصوصی دارای مجوز فعالیت CGTN در انگلستان ، کاملاً مسئولیت محتوای پخش شده در این کانال را ندارد.

آفکام گفت CGTN توسط دولت پکن کنترل می شود.

طبق مقررات رادیو و تلویزیونی انگلستان ، دارندگان پروانه باید بر محتوایی که تولید می کنند کنترل داشته باشند.

[ad_2]