[ad_1]

رئیس جمهور منتخب جو بایدن در هنگام روی کار آمدن با بسیاری از مسائل اساسی مواجه خواهد شد ، از جمله همه گیری COVID-19 ، بهبود اقتصادی و بهبودی آمریکا. با این حال ، همانند انتقال های قبلی ریاست جمهوری ، کره شمالی به عنوان یک موضوع مورد علاقه همچنان باقی خواهد ماند.

در گذشته ، رهبر کره شمالی با تحریکات موشکی و آزمایش های هسته ای خود ، که ممکن است در سال 2021 نیز تکرار شود ، توجه بین المللی را به خود جلب کرده است. طبق تجزیه و تحلیل ، آقای بایدن باید از نزدیک بحران جاری در کره شمالی – مربوط به تأثیر COVID-19 سلاح های هسته ای و بحران اقتصادی.

کیم جونگ اون در اوایل ماه جاری در کنگره حزب کارگران کره سخنرانی کرد و گفت که هر کسی که به قدرت برسد سیاست خصمانه آمریکا در قبال کشورش را تغییر نخواهد داد. کیم جونگ-اون یک برنامه نوسازی سلاح کاملاً بلند پروازانه دارد ، از جمله موشک های مافوق صوت ، موشک های بالستیک نیمه قاره ای ، هواپیماهای بدون سرنشین و زیردریایی های هسته ای. قابلیت شلیک موشک های بالستیک و سلاح های هسته ای تاکتیکی.

آیا کره شمالی حکم آقای بایدن را به چالش می کشد؟  - اولین

رهبر کره شمالی کیم جونگ اون گفته است که مهم نیست که چه کسی به قدرت می رسد ، سیاست خصمانه آمریکا در قبال این کشور تغییر نخواهد کرد. (تصویر: رویترز)

علاوه بر این ، کیم جونگ-اون ، رهبر کره شمالی نیز گفت که می خواهد یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) با هدف حداکثر 16000 کیلومتر تولید کند که قادر به رسیدن به خاک آمریکا باشد.

ویکتور چا ، استاد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در دانشگاه جورج تاون ، می گوید اگر کیم جونگ اون این کارها را زود انجام دهد ، آقای بایدن می تواند با تحریکات موشکی روبرو شود – مانند زمانی که معاون رئیس جمهور آمریکا بود. کره شمالی اندکی پس از روی کار آمدن رئیس جمهور باراک اوباما موشک های هسته ای شلیک کرد.

با این حال ، تهدیدهای کیم جونگ اون این بار در زمینه بیماری همه گیر COVID-19 کره شمالی صورت می گیرد که باعث بسته شدن مرز و فلج شدن اقتصاد می شود. این ممکن است منبع واقعی بحران در این کشور باشد. کیم جونگ اون بیش از ارتش ایالات متحده از عواقب همه گیر COVID-19 می ترسد.

گرچه کره شمالی هنوز ادعا می کند که هیچ موردی از آلودگی ویروس SARS-CoV-2 در این کشور وجود ندارد ، پیونگ یانگ مرز خود را بسته است ، همانطور که در پاسخ به شیوع ابولا در آفریقای غربی خواستار آن شد. 2014 و SARS در سال 2003. اقتصاد متحمل بیشترین آسیب شد ، رکود اقتصادی در سال 2020 برابر با قحطی بزرگ دهه 1990 بود – 10٪ از جمعیت را به کام مرگ کشاند.

معمولاً چین و کره جنوبی برای کمک به کره شمالی گام برمی دارند ، اما در حال حاضر این کشور مرزهای خود را می بندد ، تجارت نمی تواند فعالیت کند. تجارت سالانه با چین ، بزرگترین شریک تجاری کره شمالی ، در سال 2020 بیش از 70 درصد کاهش خواهد یافت.

واکسن COVID-19 راه طولانی را در پیش دارد. کره جنوبی ، کشوری که به احتمال زیاد از کره شمالی حمایت می کند ، هنوز واکسن ندارد و ممکن است تا آوریل صبر کند در همین حال ، چین مشکلات خاص خود را در مورد نوع جدید COVID-19 و سیاست خارجی دارد. واکسن ها در پکن بر آفریقا و آمریکای لاتین متمرکز هستند.

کره شمالی با تلاش برای کنترل بازارهای خصوصی در حال رشد این کشور می تواند از پس این شرایط برآید. با این حال ، طبق گفته پروفسور ویکتور چا ، سیاست های دولت کره شمالی می تواند واکنش منفی در خود کشور ایجاد کند ، حتی خطرناک تر از بیماری همه گیر COVID-19.

در بدترین حالت ، ترکیب طاعون و اقتصاد رکودی می تواند به هرج و مرج داخلی منجر شود و کنترل دولت بر زرادخانه هسته ای کره شمالی را به خطر بیندازد. در این زمینه ، کره شمالی ممکن است برای توجیه ادغام و افزایش کنترل در داخل کشور ، به دشمنان خارجی حمله نظامی کند.

همه این متغیرها می توانند دولت جدید ایالات متحده را در معرض بحران کره شمالی قرار دهند ، برخلاف تقابل قبلی با ایالات متحده. به آقای بایدن توصیه شد که از نزدیک حوادث کره شمالی را تحت نظر داشته باشد.

[ad_2]